Alla inlägg under mars 2015

Av Miriam - 25 mars 2015 07:58

Tjabba!!

Jag satte larmet på 06:30 men vaknade av mig själv en halvtimma innan, mitt alternativ var att somna om igen. På tal om att sova, så sov jag riktigt gött inatt. Anledningen till att jag sov så gött var att jag tog cykeln till och från skolan igår. Totalt fram och tillbaka så är det 1,4 mil. Enligt mig så kan man ta tre olika vägar från mig och in till centrum. Den ena brantare än en den andra och den tredje är kallare för att den ligger närmast sjön (Sveriges 5:te största sjö). Ja, så jag blev ganska slut av det. Men när jag slutade skolan och cyklade hem så besteg jag Odensala-backen. Den är ganska tuff, men jag kämpade på för att nå mitt mål av att sitta kvar och trampa uppför. När jag väl kom upp så tog jag upp vattenflaskan, pulsen var i hög fart kände jag. Om jag skulle gissa så skulle pulsen säkert ha legat på vid 180 nånting..

När jag väl kom hem så var jag inte trött, tvärtom. Så jag bytte om till andra kläder och jag beslöt mig för att

återvända till skolan. Precis när jag hoppade av bussen så stötte jag på en av mina tre bästa vänner, hon frågade efter hjälp och jag var så villig att hjälpa till. Vi var med varandra ett tag och hon gjorde mig sällskap mot skolans gym, utanför byggnaden där gymmet ligger sa vi hejdå. Jag tog en kortare uppvärmingstid än vanligt, jag var lite uppvärmd sedan innan. Jag började med armar/axlar/skulderbladspartiet, sen körde jag magövningar på pilatesboll, fett roligt. Efter mage körde jag ben och det sissta RYGG. Jag kände mig så fundersam på vad det är för övningar man kan göra för rygg, så jag googlade och hittade riktigt bra olika övningar för rygg. Så nu känner jag mig mer säker och har bättre koll. Det är ju bra..

Förra veckan hade jag idrott på schemat och då fick vi hålla till i en av hallarna, i den hallen finns det som mest

klätterväggar. Jag trodde aldrig att jag ens skulle komma upp, men jag fick bra stöttning och peppning, så jag grejade det. Men när jag skulle ned var jag lite nojig.

Men idag är det styrketräning på schemat och jag tror att jag ska köra en del crunches och träna de övre mag-partiet (De fäster vid revbenen i alla fall).

Nu är det någon minut kvar tills jag ska dra. Så hej då, ta hand om er!!  



Av Miriam - 22 mars 2015 19:54

Hej-hej!

Snart har ytterligare en dag till sprungit förbi. Under lördagen gjorde jag inte så mycket på förmiddagen, men senare fram mot fem tiden var jag med grabbarna grus. Dels så kollade vi på en läskig film. Min kille ringde mig några gånger och han frågade mig om jag skulle komma. Men när en av mina tre bästa vänner kulle komma in till stan så mötte jag upp henne, hon skulle ta en annan buss senare. Jättetrevligt som sagt..

 

Men hej-hå, klockan är nu 20:00, jag ska dra till TVsoffan och kolla in #SåSkaDetLåta

 

   

 

Cirka 21:00 fortsätter/redigerar jag på det här inlägget..

forts.. Min kompis skulle åka med en buss som gick tre kvart före min, bussen som hon åkte med åkte jag också med. Så att jag slapp frysa, då fick jag hoppa av och gå i cirka 25 minuter hem till mig. Det gick snabbare på det sättet än om jag skulle ta en senare buss. När jag kom hem så var jag dö-trött så jag somnade på detsamma när jag väl hade lagt mig till rätta. Enligt mina beräkningar så kanske jag sov ungefär i 12 timmar, såå gött. Så klockan var vid 11:00 när jag vaknade, låg och drog mig en bra lång stund. Jag har helt enkelt haft en lugn och stillsamm söndag.

Har sjungit med en karaoke-app, ganska roligt. 

Det kommer att bli härligt att ha något vettigt att göra imorgon på skolan. Om det är så att vädret kommer at bli skönt/mild så tänker jag ta cykeln till skolan istället för buss.

Ha det bra så länge!

Av Miriam - 21 mars 2015 08:47

Tjena-hej!

Igår innan åtta tiden funderade jag på om jag skulle titta på Let's Dance, mitt beslut blev att jag fortsatte att skypa.

       Vid ungefär halv nio tiden fick jag ett facebook/messenger-meddelande från en som jag inte har träffat sedan nyår. Jag beslöt för att vara med hen och en till (som jag kännt sedan några år tillbaka), vi gick in och ut på en krog, stäminingen där inne var så tråkig att vi beslöt oss för att dra hem till kompisen. Där spelade vi kort, drack lite och mer där till som jag har ångest över. De spelade spel och jag somnade nästan i soffan, sedan fick jag flytta mig till en säng och sova där istället. Sedan sov jag bredvid en annan och jag blev "som klämd", en annan sak var att han snarkade så att det vibrerade i väggarna. Jag vakande några gånger och somnade om, men det gick ganska bra. Jag tänker inte gnälla, slapp i alla fall att ta nattbuss. Sedan vaknade jag vid halv sju tiden och om jag nu bara använder mig av enkel mattematik så har jag sovit ungefär fem timmar. Det är i alla fall nånting :3 De andra sov och jag kollade hur bussarna gick, jag drog ganska snabbt från då jag vaknade. Jag tänker i alla fall återvända in mot stan, jag och min habib-brud har lovat/sagt att vi ska se till att ses medan både jag och hon är i stan.

      Sen har jag inte mycket planerat, önskar att jag kanske skulle ta mig en cykeltur eller bara ta det lugnt och njuta av den härliga dagen, trots att det blåser.

 

Jag ska fundera och planera fram mina inlägg i hur jag vill att innehållet ska vara. Kanske något viktigt att ta upp, min vardag, speciella tillfällen eller mitt förflutna (det kan vara riktigt spännande att få en inblick i det)..

Av Miriam - 20 mars 2015 11:19

Tja-tja!! Åhh, men kära någon att jag börjar med ett "tja-tja" sååå löjligt.
       Men förresten så var det nyligen solförmörkelse 11:00 idag 20/3, jag tog några kort med mobilen, sämst om jag får säga. Hela klassen gick ut, våran svenskalärare tyckte att vi skulle ut och se. Intill skolan byggs det och då gick det en arbetare fram till oss med en svets-glasögon, med dem kunde man se bra igenom.


Jag ska fortsätta här med min nationella prov (A-del) den är muntligt. Så jag ska skriva om bekräftelse och anpassning bland tjejer. Såå spännande, jag hoppas och tror att mitt tal kommer att bli begripligt och grymt bra, jag sattsar på minst ett D i betyg.

           He-rå!

Av Miriam - 20 mars 2015 00:30

Ja, hej-hej! Enligt tiden just nu så är det midnatt och jag har nyligen skapat en blogg. Jag har inte kommit igång riktigt än, men under helgen tänker jag styla till min blogg-sajt.

Vad gör jag uppe så sent som nu? Nä, men jag är hos min pojkvän som jag lärt känna nu i cirka fem månader. Han är den mest seriösa och lugnaste killen jag någonsin har lärt känna.

Tidigare idag har jag haft skola, jag började 8:15 och slutade ungefär 14:30, direkt efter skolan drog jag på gymmet. För att kunna ta sig in på gymmet (som elev) är det skolan som betalar och då måste vi elever passa tider om det är så att skolan ska stå för betalningen - 8:00 till innan 16:00 kan man ta sig iin, anars får man betala själv.


Tack för mig!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


"Tja-tja!" som ganska många skulle börja med. En helt nyskapad blogg utav mig, jag är snart 19 år, mitt ungdomliga liv har varit ganska speciell. Som sagt "the past, is in the past". Jag har mer möjligheter.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards